Tulajdonos és üzemeltető társaság neve: Normawood Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató)
Szolgáltató székhelye: 1121 Budapest, Eötvös út 52-54.
Cégjegyzéket vezető bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszáma: 01-09-880180
Adószáma: 10437340-2-43
EU VAT ID: HU10437340
Szerződéssel kapcsolatban a Szolgáltató a következő elérhetőségeken nyújt információt: Levelezési cím: 1121 Budapest, Eötvös út 52-54.
Telefonszám: +36 30 489 7088 vagy +36 30 213 98 32
Weboldal: normafahotel.hu
E-mail cím: sales@normafahotel.hu
2.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek és az azokkal kapcsolatban nyújtott szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott vagy attól eltérő szolgáltatás igénybevétele, illetve eltérő szerződési feltételek alkalmazása esetén a felek egyedi szerződést is köthetnek, azzal, hogy az egyedi szerződésben nem szabályozott kérdésekben a jelen ÁSZF-ben foglaltakat kell figyelembe venni, azonban az egyedi szerződés és a jelen ÁSZF közti ellentmondás esetén az egyedi szerződés lesz az irányadó.
2.3. Az ÁSZF jelen verziója lesz hatályos a 4. pontban meghatározott szerződés létrejöttének időpontjában a 3. pont szerinti szerződő felek vonatkozásában.
2.4. A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF-et egyoldalúan, bármikor módosítani, azonban köteles a módosítás tervezett hatályba lépése előtt legalább 15 (tizenöt) naptári nappal a már megkötött szerződéssel rendelkező, 3. pont szerinti szerződő feleket írásban értesíteni a módosított ÁSZF megküldésével, vagy – választása szerint – azon felhívás megküldésével, hogy a módosított ÁSZF a hotel honlapján megtekinthető. Amennyiben a Szolgáltatóval szerződő fél az értesítéstől számított 15 (tizenöt) naptári napon belül nem jelzi ellentmondását vagy kifogását, úgy a módosított ÁSZF rendelkezései általa elfogadottnak tekintendők. Amennyiben a Szolgáltatóval szerződő fél a módosításokkal szemben írásban ellentmondással vagy kifogással él, úgy a Szolgáltató jogosult a kifogás vagy ellentmondás kézhezvételétől számított 5 (öt) munkanapon belül a megkötött szerződést azonnali hatállyal felmondani. Amennyiben a Szolgáltató a kifogás kézhezvételétől számított 5 (öt) munkanapon belül nem gyakorolja a felmondási jogát, úgy a szerződésre az ÁSZF módosítást megelőző tartalma az irányadó.
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a vendég (a továbbiakban: Vendég) veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég minősül szerződő félnek. A jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek teljesülése esetén a Szolgáltató és a Vendég együttesen szerződéses feleknek (a továbbiakban: felek) minősülnek.
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából harmadik személy (a továbbiakban: Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, úgy az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
3.4. Amennyiben
- rendezvény vagy konferencia lebonyolítására, illetve
- ezzel együtt, vagy csak szálláshely szolgáltatásra legalább tíz fő részére
(a továbbiakban: Csoportos rendezvény) szervezőként természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet (a továbbiakban: Szervező) ad le megrendelést, úgy a Szolgáltatóval szerződő félnek a Szervező minősül.
4.1.1. A Szolgáltatóval szerződő fél az ajánlatkérését, illetve foglalási igényét a Szolgáltató weboldalán közzétett reservations@normafahotel.hu vagy sales@normafahotel.hu e-mail címein közvetlenül adhatja le.
4.1.2. Az e-mailben küldött ajánlatkérésre a Szolgáltató írásbeli (e-mailes) ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlatra annak megküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik írásbeli (e-mailes) megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
4.1.3. A szerződéses jogviszony az ajánlatra határidőben leadott írásbeli (e-mailes) megrendeléssel és annak Szolgáltató általi e- mailes visszaigazolásával jön létre a felek között, azzal azonban, hogy a foglalás csak akkor tekinthető véglegesnek, ha annak díját a Szolgáltatóval szerződő fél az alábbiak szerinti fizetési módok valamelyikén és határidőben megfizeti:
- Bankkártyás fizetés esetén a Szolgáltató weboldalán, Simple Pay applikáció használatával;
- Banki utalás esetén a Szolgáltató által megadott bankszámlaszámra utalással mindkét esetben olyan módon, hogy a tranzakció a szolgáltatások igénybevételét megelőző második munkanapig teljesüljön.
Ennél későbbi teljesítés esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot a foglalás törlésére.
4.1.4. A szerződés írásban megkötött, határozott időtartamú szerződésnek minősül, melyre eltérő megállapodás hiányában a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezések irányadóak.
4.2.1. A Szolgáltató weboldalán az online foglalás opciót választva lehetőség van azonnali online foglalásra és szolgáltatási díj fizetésre. A Vendégnek leginkább megfelelő szobatípus és ár a „Kiválasztom” gombra kattintva választható ki. Ezt követően a szoba mellé a kiegészítő szolgáltatások közül is lehet választani. A Tovább gombra kattintva lehet továbblépni, a következő oldalon a foglalás adatai összesítve jelennek meg. Ezen az oldalon kell megadni a foglalás véglegesítéséhez szükséges személyes adatokat, illetve megjegyzésben lehet további információkat közölni a Szolgáltatóval a foglalással kapcsolatban.
4.2.2. Online fizetés kezdeményezéséhez a bank- vagy hitelkártyás vagy SZÉP kártyás fizetési módot lehet kiválasztani.
Ezt követően a „Foglalás véglegesítése” gomb megnyomásával a választott fizetési szolgáltató oldalára navigál el az oldal, ahol az online fizetési szolgáltatók által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakcióval lehet fizetni.
A fizetési szolgáltató a sikeres tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki (ezt érdemes felírni a későbbi visszakereshetőség érdekében), továbbá e-mailben is értesítést küld róla. Sikertelen tranzakció esetén hibaüzenetben közli a hiba okát.
4.2.3. Sikeres tranzakció esetén a Szolgáltató e-mailben igazolja vissza a szerződő félnek a foglalást.
4.2.4. A Vendég és a Szolgáltató között a szerződés a Szolgáltató weboldalán történt foglalás esetén a foglalás visszaigazolásával jön létre, azzal azonban, hogy a foglalás csak akkor tekinthető véglegesnek, ha a Vendég kártyáját a szolgáltatás díjával a Szolgáltató beterhelte.
4.3.1. A Vendég online szállásfoglalási oldalakon (jelen ÁSZF hatálybalépésekor: booking.com, szallas.hu) is rögzítheti a foglalását a Normafa Hotel kikeresésével és a kívánt adatok megadásával. Ezek a weboldalak minden foglalást azonnal visszaigazolnak a Vendégnek, melyet a Szolgáltató köteles befogadni.
4.3.2. Online szállásfoglalási oldalakon történt foglalás esetén a Vendég az ezen weboldalakra irányadó általános szerződési feltételek betartására köteles, a Vendég a Szolgáltatóval csak különleges kérések, lemondás, dátum változtatás esetén kerül közvetlen kapcsolatba, az online szállásfoglalási oldal ügyfélszolgálatán keresztül.
4.3.3. Az online szállásfoglalási oldalakon rögzített foglalások esetén a szálláshely szolgáltatás ellenértékét a Vendég nem köteles a szolgáltatás igénybevétele előtt kiegyenlíteni, azt elegendő a hotelbe érkezésekor megtenni. A foglalás rögzítésekor a Vendég az online szállásfoglalási oldal felületén a bankkártya adatait meg kell, hogy adja, de azt a Szolgáltató csak a szolgáltatás megkezdésekor (vagy a jelen ÁSZF-ben meghatározott egyéb esetekben) terheli be.
4.3.4. A Vendég és a Szolgáltató között a szerződés online szállásfoglalási oldalakon történt foglalás esetén a foglalás visszaigazolásával jön létre, azzal azonban, hogy a foglalás csak akkor tekinthető véglegesnek, ha a Vendég bankkártyáját a szolgáltatás díjával a Szolgáltató beterhelte.
4.3.5. A szerződés ez esetben is írásban megkötött, határozott időtartamú szerződésnek minősül, amelyre eltérő megállapodás hiányában a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezések irányadóak.
4.4.1. Igény esetén lehetőség van arra is, hogy a Szolgáltatóval szerződő fél a Szolgáltatónál személyesen adja le megrendelését. Ebben az esetben a Szolgáltató székhelyén, a papíralapú megrendelőlap aláírásával adja le a szerződő fél a megrendelését, melyet a Szolgáltató képviselője aláírásával visszaigazol.
4.4.2. A Szolgáltató és a vele szerződő fél közti szerződés a megrendelőlap írásbeli visszaigazolásával jön létre, mely szintén írásban megkötött, határozott időtartamú szerződésnek minősül, és amelyre eltérő megállapodás hiányában a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezések irányadóak.
4.5.1. Amennyiben a Vendég a lefoglalt időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, úgy visszatérítésre nem jogosult, a Szolgáltató a szolgáltatás teljes ellenértékére jogosult lesz. Továbbá a Szolgáltató jogosult a megüresedett szobát ismét értékesíteni.
4.5.2. Amennyiben a Szolgáltatóval szerződő fél a lefoglalt időtartamot meg kívánja hosszabbítani, úgy ehhez a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges, mely esetben Szolgáltató a már teljesített szolgáltatások teljes ellenértékének megtérítését is kikötheti ennek feltételeként.
A szerződés bármely módon történő létrejöttével a Szolgáltatóval szerződő fél a jelen ÁSZF-et és Szolgáltató adatkezelési tájékoztatóját elfogadja. Csoportos rendezvény esetén a Szervező kötelezettséget vállal arra, hogy a szolgáltatások igénybevétele előtt valamennyi Vendégével igazolható módon megismeretei a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatóját.
4.7.1. A szerződés bármely okból történő módosítása, kiegészítése, beleértve a jelen ÁSZF-ben foglaltaktól történő eltérést is, a felek közös megegyezésével, írásban lehetséges.
4.7.2. Csoportos rendezvény esetén, amennyiben létszámváltozás történik, az eredeti csoportlétszám +/- 10%-át meg nem haladó létszámmódosítás külön szerződésmódosítást nem igényel, az emiatt módosult tételeket és árakat a Szolgáltató a teljesítésigazolásban tünteti fel.
A Szolgáltató bármilyen lemondást vagy módosítási igényt kizárólag írásban fogad el.
5.1.1. Amennyiben a Szolgáltató ajánlatában ettől eltérő rendelkezés nem szerepelt, úgy a foglalás
- az érkezést megelőző 24. óráig kötbérmentesen lemondható („Free cancellation period”), mely esetben a Szolgáltató a részére kifizetett díjat teljes egészében visszautalja a Vendég vagy a Szervező részére;
- az érkezést megelőző 24 órán belüli lemondása esetén a már kifizetett díj nem kerül visszatérítésre („Non- refundable period”), ez esetben a Szolgáltató a foglalás teljes, már kifizetett díját megtarthatja. A Szolgáltató saját hatáskörben ilyen esetben is dönthet arról, hogy az eset körülményeire tekintettel a kifizetett díjat részben vagy egészben visszautalja a Vendég vagy Szervező részére.
5.1.2. Amennyiben a Vendég a foglalást nem mondja le, és a foglalás szerinti napon nem érkezik meg (“no-show” státusz), úgy a már kifizetett díj nem kerül visszatérítésre, a Szolgáltató a foglalás teljes, már kifizetett díját megtarthatja. Amennyiben a Vendég a foglalás napjáig nem vagy nem teljes összegben fizette meg a díjat, úgy Szolgáltató a Vendég által megadott bankkártya adatok alapján jogosult a bankkártyáról az addig meg nem fizetett díj 100%-át levonni.
5.1.3. A Szolgáltató a Vendég kérése alapján vagy saját hatáskörében, működési körében felmerült (a hotel vagy az adott szoba zavartalan üzemeltetését akadályozó) okból kezdeményezheti a foglalás módosítását. A foglalás dátumának módosítása minden esetben csak a módosításra került időszak árkategóriáján belül lehetséges.
5.2.1. A Szolgáltató saját weboldalán történt foglalás esetén a foglalás
az érkezést megelőző 24. óráig kötbérmentesen lemondható („Free cancellation period”), mely esetben a Szolgáltató a részére kifizetett díjat teljes egészében visszautalja a Vendég vagy a Szervező részére;
az érkezést megelőző 24 órán belüli lemondása esetén a már kifizetett díj nem kerül visszatérítésre („Non- refundable period”), ez esetben a Szolgáltató a foglalás teljes, már kifizetett díját megtarthatja. A Szolgáltató saját hatáskörben ilyen esetben is dönthet arról, hogy az eset körülményeire tekintettel a kifizetett díjat részben vagy egészben visszautalja a Vendég vagy Szervező részére.
5.2.2. Amennyiben a Vendég a foglalást nem mondja le, és a foglalás szerinti napon nem érkezik meg (“no-show” státusz), úgy a már kifizetett díj nem kerül visszatérítésre, a Szolgáltató a foglalás teljes, már kifizetett díját megtarthatja.
5.2.3. A Szolgáltató a Vendég kérése alapján vagy saját hatáskörében, működési körében felmerült (a hotel vagy az adott szoba zavartalan üzemeltetését akadályozó) okból kezdeményezheti a foglalás módosítását. A foglalás dátumának módosítása minden esetben csak a módosításra került időszak árkategóriáján belül lehetséges.
5.3.1. Online szállásfoglalási oldalon történt foglalás
az érkezést megelőző 24. óráig kötbérmentesen lemondható („Free cancellation period”);
az érkezést megelőző 24 órán belüli lemondása esetén a Vendég által az online szállásfoglalási oldalon megadott, és a Szolgáltató saját extranetén elérhető bankkártya adatok alapján a bankkártyáról a Szolgáltató a díj 100%-át levonja, a 4.3.3. pontban meghatározott módon („Non-refundable period”). A Szolgáltató saját hatáskörben ilyen esetben is dönthet arról, hogy az eset körülményeire tekintettel a kifizetett díjat részben vagy egészben visszautalja a Vendég részére.
5.3.2. Amennyiben a Vendég a foglalást nem mondja le, és a foglalás szerinti napon nem érkezik meg (“no-show” státusz), úgy a Vendég által az online szállásfoglalási oldalon megadott, és a Szolgáltató saját extranetén elérhető bankkártya adatok alapján a bankkártyáról a Szolgáltató a díj 100%-át levonja, a 4.3.3. pontban meghatározott módon.
5.3.3. A Szolgáltató a Vendég kérése alapján vagy saját hatáskörében, működési körében felmerült (a hotel vagy az adott szoba zavartalan üzemeltetését akadályozó) okból kezdeményezheti a foglalás módosítását, az online szállásfoglalási oldal partner extranet felületén keresztül.
5.4.1. Csoportos rendezvény annak időpontját (több napos rendezvény esetén kezdő napját) megelőző 30. napig mondható le kötbérmentesen.
5.4.2. A Csoportos rendezvény időpontját (több napos rendezvény esetén kezdő napját) megelőző 29-15. nap közötti lemondás esetén a Szervező a szolgáltatás teljes díja 30%-ának megfelelő összegű kötbér megfizetésére köteles.
5.4.3. A Csoportos rendezvény időpontját (több napos rendezvény esetén kezdő napját) megelőző 14-8. nap közötti lemondás esetén a Szervező a szolgáltatás teljes díja 50%- ának megfelelő összegű kötbér megfizetésére köteles.
5.4.4. A Csoportos rendezvény időpontját (több napos rendezvény esetén kezdő napját) megelőző 7-3. nap közötti lemondás esetén a Szervező a szolgáltatás teljes díja 90%-ának megfelelő összegű kötbér megfizetésére köteles.
5.4.5. A Csoportos rendezvény időpontját (több napos rendezvény esetén kezdő napját) megelőző 2 napon belül történő lemondás esetén a Szervező a szolgáltatás teljes díja 100%-ának megfelelő összegű kötbér megfizetésére köteles.
5.4.6. Csoportos rendezvényben foglalt szolgáltatások módosítására, amennyiben az létszámcsökkentésre vagy szolgáltatások csökkentésére vonatkozik, az 5.3.2-5.3.5. pontok alkalmazandók, azzal, hogy a kötbérszámítás alapja a lemondott szolgáltatások vagy létszám után fizetendő teljes díj. Amennyiben a létszámcsökkenés a teljes létszám 10%-át nem haladja meg, úgy a Csoportos rendezvény időpontját (több napos rendezvény esetén kezdő napját) megelőző 4. napjáig bejelentett ilyen jellegű változás kötbérmentesen megtehető.
5.4.7. Létszámnövelésre vagy további szolgáltatások megrendelésére a Szolgáltató szabad kapacitásainak függvényében a Csoportos rendezvény időpontja előtt bármikor van lehetőség, erre az esetre a kötbérkikötések nem vonatkoznak.
5.4.8. Amennyiben a Szervező a Csoportos rendezvényt nem mondja le, és a Csoportos rendezvény időpontjában (több napos rendezvény esetén kezdő napján) a Vendégek nem érkeznek meg (“no-show” státusz), úgy a Szervező által már kifizetett díj nem kerül visszatérítésre, a Szolgáltató a Csoportos rendezvény teljes, már kifizetett díját megtarthatja. Amennyiben a Szervező a Csoportos rendezvény időpontjáig nem vagy nem teljes összegben fizette meg a díjat, úgy Szolgáltató a Szervező által megadott bankkártya adatok alapján jogosult a bankkártyáról az addig meg nem fizetett díj 100%-át levonni, egyéb módon történő fizetés esetén az addig meg nem fizetett díj 100%-át kiszámlázni a Szervező részére.
6.1. A szobák aktuális árait a Szolgáltató a weboldalán és az online szállásfoglalási oldalon teszi közzé, továbbá azok a hotelszobában vagy a hotel recepcióján is kifüggesztésre kerülnek.
Az egyéb szolgáltatások árai – amennyiben azokat a szobaár nem tartalmazza – az adott hotelrészlegen (étterem, wellness, sportlétesítmények) kerülnek kifüggesztésre.
6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül, szabadon változtathatja, azzal, hogy az árváltoztatás a már megkötött szerződéseket nem érinti, kivéve, ha a díjmódosításra az alábbi, 6.3. pontban hivatkozott, adózási jogszabályok változása miatt kerül sor.
6.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató feltünteti az árak közlésekor érvényes, hatályos magyar jogszabályokban meghatározott mértékű adók (ÁFA, IFA) mértékét, illetve azt a tényt, hogy ezen adókat az ár tartalmazza-e. Az adók mértékére, felszámítására a mindenkor hatályos magyar jogszabályok irányadók. A Szolgáltató az adózásra vonatkozó jogszabályok változása miatti többletterheket – előzetes értesítés mellett – jogosult a szerződő félre áthárítani.
6.4. A Szolgáltató az étteremben és a bárban 12% (tizenkettő százalék) felszolgálási díjat számít fel á la carte ebéd- és vacsorafogyasztások bruttó áraira.
6.5. Az esetleges kedvezményeket, akciókat, egyéb ajánlatokat a Szolgáltató a weboldalán és az online szállásfoglalási oldalon teszi közzé.
6.6. Csoportos rendezvény szolgáltatási díjai nem kerülnek közzétételre, azok minden esetben egyedileg kerülnek megállapításra, az írásbeli ajánlatban és megrendelésben. Csoportos rendezvény esetén a catering szolgáltatásokat 10% (tíz százalék) felszolgálási díj terheli.
7.1. E-mailes foglalás esetén a 4.1.3. pontban meghatározott módokon, a szolgáltató saját weboldalán történő foglalás esetén a 4.2.2. pontban meghatározott módon, személyes foglalás esetén a felek megállapodása szerinti módon, online szállásfoglalási oldalon keresztül történt foglalás esetén a 4.3.3. pontban meghatározott módon van lehetőség a szálláshely szolgáltatás kifizetésére. Amennyiben egyéb szolgáltatásokat vesz igénybe a Vendég, akkor azokat a helyszínen, azok igénybevételekor, de legkésőbb a Szállodából történő távozáskor köteles a Vendég vagy a Szervező kiegyenlíteni.
7.2. Csoportos rendezvény esetén a Szervező a szolgáltatásokért a szerződésben meghatározott teljes árat köteles a Szolgáltatónak előre megfizetni, a megállapodásuk szerinti részletekben és ütemezéssel. Erre vonatkozó eltérő megállapodás hiányában az árat egy összegben köteles a Szervező megfizetni. Egyedi megállapodásukban a felek részbeni utólagos, és/vagy több részletben történő fizetésben is megállapodhatnak.
7.3. A Szolgáltatóval szerződő felek tudomásul veszik, hogy amennyiben a Vendégek a Szállodában tartózkodásuk során egyes, a szobaárba nem tartozó szolgáltatásokat ráutaló magatartással igénybevesznek, úgy azok díját kötelesek megfizetni. A Szervező felel a Vendégei által esetlegesen igénybevett többletszolgáltatások megfizetéséért.
7.4. A Szolgáltató jogosult egyes szolgáltatásai nyújtásához harmadik fél szolgáltatót is igénybe venni, és e szolgáltatásokat a Vendégek vagy Szervező részére tovább értékesíteni. E szolgáltatások közvetített szolgáltatásnak minősülnek. Ebbe a körbe tartozik bármely, a megrendelésben és annak visszaigazolásában vagy a felek egyedi szerződésében továbbá a Szolgáltató által kiállított számlán ilyenként megjelölt szolgáltatások.
7.5. Csoportos rendezvény esetén, amennyiben a Szolgáltató a Szervező részére, a Szervező által megrendelt szolgáltatások nyújtásához szükséges, vagy kifejezetten a Szervező által kért műszaki, technikai vagy egyéb szolgáltatásokat rendel meg harmadik személyektől, ezt minden esetben a Szervező javára teszi, és ezek a szolgáltatások szintén közvetített szolgáltatásoknak minősülnek.
A műszaki berendezések rendelkezésre bocsátása, komplex szolgáltatások nélkül – amennyiben nem a Szolgáltató saját eszközeiről, hanem szerződő partnere berendezéseinek rendelkezésre bocsátásáról van szó – közvetített szolgáltatásnak minősül és így is számlázandó. Az alvállalkozóként nyújtott komplex vállalkozói munka, azaz rendezvény audiovizuális tervezése és kivitelezése audiovizuális szolgáltatásként számlázandó.
7.6. Bármely szolgáltatás igénybevétele esetén a Szolgáltató a megállapodott és előre fizetendő teljes ár 50%-át foglalónak tekinti.
Ha a teljesítés meghiúsul
amennyiben a teljesítés meghiúsulásáért kizárólag a Szolgáltató felelős, úgy a kapott foglalót köteles visszafizetni.
Amennyiben a meghiúsulás időpontjában a szolgáltatások árából már több mint 50% kifizetésre került, úgy az 50%-ot meghaladó rész a meghiúsulás okától függetlenül visszajár a szerződő félnek.
7.7. Az egyedi szerződés és a jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában a szolgáltatások ára fizethető
Bármely fizetési mód alkalmazásával felmerült költség a Szolgáltatóval szerződő felet terheli.
7.8. A teljesített szolgáltatásokról a Szolgáltatóval szerződő fél által aláírt teljesítésigazolás alapján a Szolgáltató magyar forintban vagy euro pénznemben állít ki számlát. A számla minden levonás vagy beszámítás nélkül kerül kiállításra. Eltérő megállapodás hiányában a számlát a Szolgáltató a szerződő fél nevére állítja ki, elektronikus formában, melyet a Vendég vagy Szervező által a regisztrációs lapon megadott e-mail címre küld meg.
A teljesítést követően és a végszámla kiállítása után a Szolgáltató a fizető fél megváltoztatására és új számla kiállítására nem köteles.
7.9. Nem forintban történő fizetés esetén a szobaárak átváltási árfolyama a Magyar Nemzeti Banknak az érkezés napján érvényes devizaárfolyama. Az F&B árak (pl. étel, ital, terembérlet, eszközbérlet) átváltási árfolyama a felek külön megállapodása alapján ettől eltérhet.
7.10. A bankkártyával történő előre fizetéssel kapcsolatban felmerült reklamációt a szolgáltatás igénybevételét követően haladéktalanul jelezni kell a helyszínen. A reklamációról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel és az ügy kivizsgálását követően dönt a kompenzációról, beleértve annak módját és mértékét is.
7.11. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult a Ptk. 6:155 § szerinti késedelmi kamat érvényesítésére.
7.12. Amennyiben nem előre fizetés történik, úgy a Szolgáltató jogosult a szerződő féltől az egyedi szerződésben meghatározott, megfelelő mértékű biztosítékot (pl.: bank- vagy hitelkártya garanciát, azaz bank- vagy hitelkártya előengedélyt, a jelen ÁSZF-ben meghatározottól eltérő mértékű foglalót, biztosítás megkötését, kauciót, óvadékot, jótállást, stb.) kérni, melynek összege és fizetési határideje a mindenkori adott megrendeléstől (így pl. csoport létszámától és/vagy a rendezvény jellegétől, volumenétől) függ, és a mindenkori egyedi szerződésben kerül meghatározásra.
7.13. Utánterhelés: a Szolgáltató fenntartja a jogot a fizetésre kötelezett Vendég vagy Szervező bank- vagy hitelkártyájának szolgáltatás igénybevétele utáni, utólagos megterhelésére olyan összegekkel, melyek a kijelentkezés pillanatában még nem voltak ismertek (pl. szobai károk).
8.1. A Vendég a hotelszobát a Szolgáltató által megjelölt időpontban foglalhatja el az érkezés napján (Check in) illetve a közzétett időpontig köteles elhagyni az utazás napján (Check out). Ennek pontos időpontjai a Szolgáltató honlapján közzétett Házirendben kerülnek meghatározásra.
8.2. Amennyiben a Vendég a szobát az érkezés napján a Házirend szerinti Check in időpontja előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka, azaz további egy nap szobaár felszámításra kerül.
8.3. Amennyiben a Vendég a távozás napján
- a Házirendben megadott Check out időpontja után, de 14:00 óra előtt távozik, a Szolgáltató további egynapi szobaár 50%-át;
- 14:00 óra után távozik, a Szolgáltató további egynapi szobaár 100%-át jogosult pótdíjként felszámolni.
8.4. A Szolgáltató a csomagok elhelyezése céljából csomagszobát biztosít. Előre nem látható technikai akadályok felmerülése esetén Szolgáltató az elhelyezés megváltoztatásának jogát fenntartja.
8.5.1. Csoportos rendezvény esetén a Vendégek nem minősülnek szerződő félnek, (kivéve, ha a Szervező természetes személy maga is Vendég), így kizárólag a Szervező felel a Vendégekért, akik az általa megrendelt szolgáltatást igénybeveszik, ez azonban nem mentesíti a Vendégeket a Házirend betartásának kötelezettsége alól.
8.5.2. Csoportos rendezvény alatt a Szervező és Vendégei kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli jóváhagyásával csatlakoztathatják saját, nagy teljesítményű elektromos berendezéseiket (többek között, de nem kizárólag: fény- és hangtechnikai berendezéseket, kivetítőket) a Szolgáltató hálózatára. Az ilyen berendezések használatából eredő üzemzavar vagy kár elhárításának költségei a Szervezőt terhelik.
8.5.3. A Szolgáltatónak kizárólagos joga van konferenciarészlegén az audiovizuális eszközök bérbe adására és komplex AV szolgáltatások nyújtására, a saját eszközeivel vagy szerződött partnere útján. Szervező kizárólag akkor használhat külső AV eszközöket és vehet igénybe külső szolgáltatásokat, ha ebbe a Szolgáltató előzetesen, írásban beleegyezett.
8.5.4. A Szolgáltató fenntartja magának a kizárólagos jogot, hogy valamennyi ételt és italt ő szolgálja fel a rendezvényen. A Házirendnek megfelelően, a Szervező vagy a Vendégek a Szolgáltatótól kapott előzetes, írásbeli hozzájárulás nélkül semmilyen ételt vagy italt nem vihetnek be a hotel helyiségeibe.
8.5.5. Büfé jellegű étkezéseknél az ételeket maximum 3 órán át tartja a Szolgáltató a büfé asztalon, hogy azok megfelelő minőségűek maradjanak, illetve, hogy a Szolgáltató betartsa a HACCP ide vonatkozó előírásait.
8.5.6. Dekorációs anyagok vagy egyéb tárgyak behozatalához és kiállításához a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye szükséges. A dekorációs anyagnak minden részletében meg kell felelnie a tűzrendészeti előírásoknak.
8.5.7. Tilos szögeket, csavarokat, ragasztót használni tárgyak felerősítéséhez a rendezvénytermek vagy egyéb szállodai területek falaira, mennyezetére. Bármilyen okozott kárért Szervező tartozik anyagi felelősséggel. A hotel helyszíneinek tervezett dekorációja előtt Szervezőnek egyeztetnie kell a Szolgáltatóval a tűzvédelmi- és biztonsági előírások betartása érdekében.
8.5.8. A Szervező köteles gondoskodni arról, hogy a rendezvényre bevitt tárgyakat a rendezvény befejezésekor azonnal eltávolítsák, kivéve, ha a felek ettől eltérően állapodnak meg. Amennyiben a Szervező e kötelezettségének nem tesz haladéktalanul eleget, úgy a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Szervező terhére, kockázatára és költségére gondoskodjon a hátrahagyott tárgyak elszállításáról és raktározásáról.
8.5.9. A Szolgáltató és nem tömegfelvétel esetén a felvételen szereplő érintettek előzetes írásbeli jóváhagyása szükséges ahhoz, hogy a rendezvénnyel kapcsolatban bármilyen nyilvánosan elérhető felületen, akár nyomtatott, akár online formában, a Szolgáltatót vagy a hotelt név szerint említő, arról fotót, videót tartalmazó hirdetés, meghívás, bemutatkozó beszélgetésre, illetve eladási rendezvényre szóló felhívás, vagy ehhez hasonló megjelenés kerüljön közzétételre. Amennyiben ilyen engedély nélkül kerül sor a megjelentetésre, és ez a Szolgáltató és/vagy a felvételen szereplő érintett lényeges érdekeit sérti, a Szolgáltató jogosult lemondani a rendezvényt. Ilyen esetben a Szervező viseli a költségeket és a lehetséges kártérítések terhét.
8.5.10. Ha a Szervező fotósokat vagy filmeseket hív meg a rendezvény felvételére, erről köteles legalább 5 munkanappal korábban írásban értesíteni a Szolgáltatót és köteles a Szolgáltató erre vonatkozó külön feltételeit továbbá az adatvédelmi szabályokat betartani.
9.1. A Szolgáltató rendes felmondási joga kizárt.
9.2. A Szolgáltató a szerződést írásban, azonnali hatállyal felmondhatja, a további szolgáltatásnyújtást megtagadhatja és kártérítést követelhet a Szolgáltatóval szerződő fél súlyos szerződésszegése esetén. Ilyen súlyos szerződésszegésnek minősül többek között, de nem kizárólag:
9.3. A Szolgáltató jogosult a szerződéstől alapos érdemi okból elállni különösen, de nem kizárólag abban az esetben, ha:
A Szolgáltató alapos okkal feltételezheti, hogy a rendezvény veszélyeztetheti a hotel zökkenőmentes üzemeltetését, biztonságát vagy a nyilvánosság előtt élvezett tekintélyét.
9.4. Amennyiben a Szolgáltató élni kíván elállási jogával, erről haladéktalanul köteles írásban értesíteni a Szolgáltatóval szerződő felet, és köteles 15 (tizenöt) naptári napon belül a kapott előleget, egyéb biztosítékot stb. a Szolgáltatóval szerződő félnek visszafizetni, ezen felül azonban további kártérítési, kártalanítási kötelezettsége nincs.
10.1. Túlfoglalás vagy átmeneti üzemeltetési problémák esetén a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a Vendég elhelyezéséről. Ehhez jogosult a szolgáltatásait azonos vagy magasabb kategóriájú más hotel igénybevételével, de a megállapodott áron, és az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – teljesíteni (ún. booking out), mely esetben közvetített szolgáltatásnyújtás valósul meg. A helyettesítő szálláshely igénybevételéből eredő esetleges többletköltségeket a Szolgáltató viseli.
10.2. A Szolgáltatóval szerződő fél a felajánlott helyettesítő szálláshelyet nem köteles elfogadni, és a foglalástól ez esetben minden további jogkövetkezmény nélkül elállhat. Amennyiben viszont a Szolgáltatóval szerződő fél a helyettesítő szálláshelyet elfogadta, úgy utólagosan nem élhet kártérítési igénnyel a Szolgáltató felé.
10.3. A Szolgáltató ebben az esetben a szálláshely változásának közlése céljából ingyenes telefonálási lehetőséget, valamint oda és vissza transzfert biztosít a Vendégeknek, azonban a Szolgáltatóval szerződő fél ebben az esetben is köteles a szerződésben meghatározott árat fizetni a Szolgáltatónak.
11.1. Amennyiben a Vendég a hotelben történő tartózkodása alkalmával megbetegszik, és képtelen saját maga megfelelő orvosi ellátásáról gondoskodni, úgy a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel, melynek költségét azonban a Vendég viseli.
11.2. A Vendég esetleges hotelben történő megbetegedése és/vagy elhalálozása esetén a Szolgáltató megfelelő költségkompenzációra tarthat igényt a Szolgáltatóval szerződő fél, vagy annak hozzátartozója, örököse, illetőleg számlafizetője részéről, az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
11.3. Betegség miatti tartózkodás meghosszabbítás esetén, beleértve a hatósági karantén miatti ott-tartózkodást is, a Szolgáltatóval szerződő fél köteles a Szolgáltatónak a foglalás meghosszabbításával kapcsolatos szolgáltatási díjat megfizetni.
12.1. A Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek a szokásos szolgáltatási körbe beletartoznak és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
12.2. Panaszkezelés: A Vendég a hotelben történő tartózkodása alatt jogosult a szolgáltatások nyújtásával, illetve a személyes adatok kezelésével kapcsolatban panasszal élni, melyet írásban vagy szóbeli panasz jegyzőkönyvbe vételével tehet meg. A Vendég fogyasztóvédelmi panasztételi joga a hotelből történő kijelentkezést követően megszűnik. A Szolgáltató köteles a Vendég írásban rögzített fogyasztóvédelmi panaszát a hatályos fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően kivizsgálni, írásbeli választ adni, és a panasz kezeléséhez szükséges intézkedéseket megtenni. A személyes adatok kezelésére vonatkozó panaszok kezeléséről szóló tudnivalók az Adatkezelési tájékoztatóban találhatók.
12.3.A Szolgáltatóval szerződő fél köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások 29 ellenértékét a szerződés szerinti módon és határidőben kiegyenlíteni. Amennyiben a már igénybevett szolgáltatások nem kerülnek kifizetésre, beleértve azt az esetet is, ha a fizetéshez felhasznált kártyán nem áll rendelkezésre megfelelő fedezet, a 13.1. pont alkalmazandó, továbbá a Szolgáltató jogosult bármely, a hatályos jogszabályok által lehetővé tett módon érvényesíteni a követelését a Szolgáltatóval szerződő féllel szemben.
12.4. A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a hozzá tartozó 14 éven aluli gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a hotelben. A Szolgáltatóval szerződő fél tudomásul veszi, hogy a hotel jelenleg nem gyermekbarát kialakítású.
12.5. A Vendég köteles a Házirend teljes körű betartására.
12.6. A Vendég a hotel teljes területén, valamint annak 150 méteres körzetében drónt, quadrocoptert nem használhat és azzal felvételt nem készíthet, a többi Vendég magánszférájának védelme érdekében. A jelen pontban foglalt tilalom megszegése esetén a Vendég teljes körűen felel az ezzel okozott kárért, beleértve az esetleges bírságokat, büntetéseket és kártérítést is.
12.7. A Szolgáltatóval szerződő fél felel mindazon károkért és hátrányokért, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, kísérője vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll a kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
12.8. Csoportos rendezvény esetén a szolgáltatások igénybevétele során a Szervező felel a Házirend Vendégekkel történő betartatásáért, továbbá felel minden olyan kárért, amelyet a szolgáltatás igénybevétele során, a rendezvény helyszínéül szolgáló épületben vagy annak berendezési és felszerelési tárgyaiban Vendégei, munkatársai, segéderői, rendezvényének résztvevői okoznak, illetve ő maga okoz. A Szervező felelős továbbá az általa vagy Vendégei által igénybe vett berendezések kíméletes és rendeltetésszerű használatáért és szabályszerű visszaadásáért, valamint a szóban forgó berendezések átadásából eredő, harmadik személy által támasztott követelésektől köteles a Szolgáltatót mentesíteni.
12.9. Csoportos rendezvény esetén a hotelbe bevitt kiállítási vagy egyéb személyes tárgyak őrzése a hotel összes rendezvénytermeiben, rendezvényhelyszínein a Szervező felelőssége. Elvesztésükért, megrongálódásukért, megsemmisülésükért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, kivéve, ha a kár a Szolgáltató alkalmazottjának szándékos magatartására vagy súlyos gondatlanságára vezethető vissza.
13.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót a követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdonú tárgyain, amelyeket a hotelbe magával vitt.
13.2. A Szolgáltató köteles:
13.3. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
14.1. A Szervező vagy a Vendég köteles haladéktalanul tájékoztatni a Szolgáltatót arról, ha a szolgáltatások megrendelése, igénybevétele során a személyes adatok kezelését érintő rendkívüli eseményt (pl. internetes támadás, személyes adatok sérülése, áramszünet, jogosulatlan hozzáférés) észlel. A Szolgáltató a szolgáltatások teljesítése során a hatályos jogszabályok, továbbá az adatkezelési tájékoztatójában leírtak szerint jár el, mely a Szolgáltató honlapján elérhető.
14.2. A Szervező és a Vendég csak a Szolgáltató kifejezett, előzetes, írásbeli hozzájárulásával jogosult a Szolgáltató vagy a hotel nevének, logójának időleges, a megrendelt szolgáltatással összefüggésben történő használatára.
15.1. Egyik Fél sem felelős a jelen megállapodásból származó kötelezettségeinek vis maior miatt történő nem teljesítése, illetve hiányos vagy késedelmes teljesítése miatt. Minden olyan esemény mely a szerződéses teljesítést befolyásolja, és melyet a Felek tevékenységükkel befolyásolni nem tudnak, a jelen megállapodás szempontjából vis maiornak tekintendő.
15.2. A jelen ÁSZF 7.6. és 9.3.a.) pontjai vonatkozásában külső, elháríthatatlan (vis maior) oknak minősül különösen, de nem kizárólagosan pl. természeti katasztrófa, tűzeset, robbanás, sztrájk, az internet rendszer szünetelése stb., melyek tekintetében a Felek felmerült költségeiket és kárukat maguk viselik.
16.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések vonatkozásában a mindenkori magyar polgári törvénykönyv rendelkezései (jelenleg a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a továbbiakban és a fenti hivatkozásokban: Ptk.) és az egyéb vonatkozó hatályos magyar jogszabályok az irányadók.
16.2. Vitás kérdések rendezése: az esetleges jogvitákat elsődlegesen peren kívül kísérlik meg rendezni a felek. Ennek eredménytelensége esetén bármely vita elbírálására, amely a felek szerződéses jogviszonyából vagy azzal összefüggésben, így különösen annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik, a felek az állami bírósági utat kizárják és alávetik magukat a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Állandó Választottbíróság (Kereskedelmi Választottbíróság Budapest) kizárólagos és végleges döntésének azzal, hogy a Választottbíróság a saját (Gyorsított Eljárásra vonatkozó Alszabályzat rendelkezéseivel kiegészített) Eljárási Szabályzata szerint jár el, az eljáró választottbíró(k) száma 3 (három) és az eljárás során a magyar nyelvet kell alkalmazni. A felek kizárják a választottbíráskodásról szóló 2017. évi LX. törvény IX. Fejezetében szabályozott eljárásújítás lehetőségét.
16.3. Amennyiben a jelen ÁSZF egyes rendelkezései érvénytelennek minősülnek, ez nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.
16.4. A Szolgáltató kizárja a Ptk. 6:63. § (5) bekezdésének alkalmazását, így a Szolgáltatóval szerződő féllel fennállt korábbi üzleti kapcsolata, szokása, gyakorlata, továbbá az üzletági szokások nem válnak a szerződés részévé.
16.5. A szerződés megkötésével a Szolgáltatóval szerződő fél igazolja, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint az Adatkezelési tájékoztatót az ajánlat elfogadása során elolvasta, megértette, és a Hotellel minden szükségesnek tartott adatot, feltételt egyedileg megtárgyalt.
16.6. A szerződés létrejöttével Felek kijelentik, hogy a Ptk. 6:78. § (2) bekezdése alapján, jelen ÁSZF nem tartalmaz olyan feltételeket, amelyek a szokásos szerződési gyakorlattól, valamint a szerződésre vonatkozó jogszabályi rendelkezésektől lényegesen vagy a felek között korábban alkalmazott szerződés bármely kikötésétől eltérnek. Az esetleges eltérő feltételeket az egyedi szerződésben rögzítették és kifejezetten elfogadták.
Eötvös út 52-54 - 1121 Budapest, Magyarország
reservations@normafahotel.hu
© 2024, Normafa Hotel
A Docler Holding társaság
© 2024, Normafa Hotel
A Docler Holding társaság